خدمات باربری

معرفی خدمات باربری و اتوبار شهر تهران

خدمات باربری

معرفی خدمات باربری و اتوبار شهر تهران

اسباب کشی و باربری را چطور راحت‌تر کنیم؟

روش بسته‌بندی وسایل

اسباب‌کشی و باربری فوت و فن‌های خاص خودش را دارد. چیدن وسایل در کارتن جوری که هم کار باربرها را ساده‌تر کند و در ضمن، بعدتر کار شما را در پیدا کردن وسایل راه بیندازد، یک سری فوت‌و فن‌هایی دارد. 

ما در این پست  به شما یاد می‌دهیم که وسایل‌تان را چطور برای اسباب‌ کشی و باربری بسته بندی کنید.

گوشه ی خانه را برای اسباب‌کشی خالی کنید

گوشه‌ای از خانه را برای وسایل مربوط به اسباب کشی خالی کنید. در آن‌جا هیچ چیز دیگری نگذارید. فقط کارتن‌های پر و خالی، ماژیک، برنامه‌ها و همه‌ی چیزهایی که صرفا به اسباب‌ کشی و باربری مربوط می‌شود.

یک پیشنهاد: روی هر کارتن یک عدد بنویسید و در یک دفترچه‌ی جدا شماره کارتن را به همراه محل پیاده کردن وسایل بنویسید. مثلا یک کارتن ویژه‌ی آشپزخانه باشد، یکی دیگر برای اتاق خواب و الی آخر.

کارتن‌ اسباب کشی را تا جایی که می‌توانید پر کنید

هرکدام از وسایل را لای کاغذ یا نایلون‌های مخصوص بسته‌بندی اثاثیه بپیچید. شکستنی‌ها را بیشتر بسته‌بندی کنید. هرکدام از وسایل را در جای مناسب بچینید که وقت اسباب‌کشی نشکند. وسایل سنگین‌تر را زیر بچینید و سبک‌ها را بالاتر.  تا جایی که می‌توانید کارتن‌ها را پر کنید تا کارتن کمتری نیاز داشته باشید.

سنگین‌ترها را چطور بپیچم؟ وسایل سنگین مثل کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌ها را در کارتن‌های کوچک‌تر بسته‌بندی کنید تا با پاره شدن در وسط اسباب کشی و باربری غافلگیرتان نکند.

سبک‌ترها را چطور بپیچم؟ وسایل سبک و شکننده را خیلی بادقت بپیچید. (نه بابا؟!) تا جایی که می‌توانید از روزنامه و پارچه کهنه برای پیچیدن چینی‌ها و کریستال‌ها استفاده کنید.

هرجایی که خالی ماند را با کاغذ باطله یا پارچه پر کنید. یک جمله یادتان باشد:‌کارتن نباید خالی بماند.

اتاق به اتاق بسته‌بندی کنید

بسته بندی وسایل را اتاق به اتاق شروع کنید. وسایل هر اتاق که جمع و جور شد، سراغ اتاق بعدی بروید. اینطوری کارتان راحت‌تر جلو می‌رود و وقت بسته‌بندی کارتن‌ها را با هم قاطی نمی‌کنید. این‌کار شما کار باربرها را هم راحت می‌کند. اگر روی هر کدام از جعبه‌ها عبارت‌های «آشپزخانه»، «اتاق خواب» یا «حمام» را ببینند، کارتن را در جایی نزدیک به هر اتاق می‌گذارند و این،‌وقت کمتری از شما می‌گیرد.

وسایل خیلی بزرگ را چطور جمع کنید

وسایل بزرگ یا خیلی بزرگ را از هم جدا کنید و آنها را در بسته‌بندی‌های مقاوم بگذارید. این تقسیم‌بندی شامل بعضی وسایل آشپزخانه یا خوردنی‌های خاص ( مثل سبزی خشک و ادویه) هم می‌شود. می‌توانید این وسایل را در یک جعبه جدا بگذارید تا بعد بتوانید با خیال راحت همه‌شان را یک‌جا پیدا کنید.

حواستان باشد که وسایل خاص و مهم را یک جا بگذارید تا همه بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. منظورمان از مهم وسایل کوچک و دم دستی مثل کنترل تلویزیون، هدفون‌های کوچک و… است؛ وسایل ریزی که راحت گم می‌شوند و آن‌قدرها هم مهم به نظر نمی‌رسند اما به محض این‌که گم‌شان کنید، حواستان را پرت می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.