برای حذف چیزهایی را که شما نیاز ندارید یا نمیخواهید سه گزینه در نظر بگیرید:
اگر شما آیتمهایی دارید که هنوز هم برخی از آنها قابلاستفاده هستند اما شما آنها را نمیخواهید یا به آن نیاز ندارید آنها را به کسانی که نیاز دارند اهدا کنید یا به خیریه بسپارید یا شرکتهای خریدار اجناس دستدوم مراجعه کنید یا تماس بگیرید تا از وسایل بازدید و آنها رو قیمتگذاری کنید شما میتوانید به فروش این وسایل قبل اسبابکشی اقدام و از درآمد حاصلشده آن را برای خرید آنچه در مکان جدید بدان نیازمندید استفاده نمایید بهعنوانمثال اگر یک گروه از کتابهای قدیمی دارید؟ پاسخ و راهحل یک کتابفروشی برای فروش و خرید کتابهای دستدوم است .
1- اولین و مهم ترین علت در هم پیچیدن کار های اکثر ما در اسباب کشی ها نداشتن یک برنامه ریزی درست است . ما میخواهیم اقدام به انجام کاری کنیم که هیچ پیش زمینه ذهنی از آن نداریم ، یعنی : قرار است وسایل را به خانه ای ببریم که حتی به این که چطور چیدمانی برای آن مناسب تر است حتی فکر نکرده ایم و این عامل اصلی و مهم در سختی کار ما هنگام جا به جایی وسایل است .
2- شما پس از ورود به محل جدید به راحتی قادر خواهید بود وسایلتان را جا به جا کنید اما این امر در صورتی ممکن است که قبل از ورود به خانه ی جدید در زمان بسته بندی کردن ، وسایل را به درستی تفکیک کرده باشید و دیگر نیاز نداشته باشید هنگام جا به جایی وقت خود را برای پیدا کردن و جدا کردن وسایل بدرد بخور از بین وسایل بدرد نخور تلف کنید .
3- توجه به این نکته بسیار ضروریست که ، شما باید بدانید چه وسایلی میتوانند در سریع تر جمع و جور شدن وسایلتان به شما کمک کند . دم دست گداشتن و یا سریع خریداری کردن وسایل سازمان دهنده هم تنها یک بخش از کار است و مهم تر از آن درست استفاده کردن از آن هاست مثلا : بر فرض که کشو های لباس را در اولین مراحل جا به جا کنیم اما اگر ندانیم چطور لباس ها را داخل آن بچینیم فایده ای نخواهد داشت
4- همه ما زمان هایی که مشغول جا به جایی هستیم عمدتا با لباس ها یا وسایلی رو به رو میشویم که مدت هاست اصلا از آن ها استفاده نکرده ایم . بهتر است این قبیل وسایل را که مدت هاست به آن ها نیاز نداریم در بسته بندی جدا قرار داده و یا به خیره ای هدیه کنیم یا در صورت غیر قابل استفاده بودن کنار سطل زباله قرار دهیم تا از شلوغی بیشتر جلوگیری کنیم .